7 voordelen freelance tekstschrijver

Wat zijn de voordelen van een freelance tekstschrijver?

Twijfel je nog of je jouw webteksten en/of blogs zelf gaat schrijven of dat je het laat uitbesteden aan een professionele tekstschrijver? Na het lezen van deze 7 voordelen niet meer!

 

1. Relatief voordelig en efficiënt

In eerste instantie denk je misschien goedkoper uit te zijn door één van je medewerkers de teksten te laten schrijven voor jouw website. Maar ga eens na wat die per uur kost en hoeveel tijd die er mogelijk kwijt aan is. Als de medewerker nog niet gewend is om webteksten te schrijven, kost dat jou als werkgever heel wat kostbare uren, die de betreffende medewerker beter aan iets had kunnen besteden waar hij/zij wél goed in is. Een professionele tekstschrijver kan dezelfde opdracht veel sneller opleveren, doordat die het trucje al vaker heeft gedaan.

2. Snelle oplevering

En zo komen we bij het tweede voordeel! Een tekschriijver heeft (web)teksten schrijven als prioriteit nummer 1, spreekt met jou een deadline af en levert uiterlijk die datum de teksten bij je aan (of zet ze gelijk voor jou online). Bij een eventuele medewerker belandt deze ‘extra’ taak toch al gauw onderaan het to do lijstje of gaat dit ten koste van de uren. Of het wordt ‘even tussendoor’ gedaan. Maar of dat nou ook een kwalitatief goede tekst oplevert?

3. Goede kwaliteit

Van een professional mag je verwachten dat die een kwalitatief goede tekst bij je aanlevert. Dat betekent zonder spelfouten en in geval van een webtekst volgens de basisrichtlijnen voor schrijven voor het web.

4. Betere positie in de zoekmachine’s

Naast goed geschreven teksten, mag je van een professionele tekschrijver ook verwachten dat die kennis heeft van Search Engine Optimization (SEO) en teksten schrijft die resultaat opleveren! Want leuk die fantastische teksten op jouw website, maar de leads moeten ze wel kunnen vinden natuurlijk!

5. Frisse blik van buitenstaander

Als eigenaar of medewerker van een bedrijf houd je je bezig met ontzettend veel zaken die allemaal waarschijnlijk heel erg belangrijk zijn. Maar zijn die ook allemaal even belangrijk om te delen? Waarschijnlijk niet!

Natuurlijk is het goed om je expertise te delen. Juist! Maar wel met mate. Een buitenstaander kan beter beoordelen wat wel of niet interessant is (en kan makkelijker dingen weglaten).

6. Je houdt zelf meer tijd over

Wellicht heb je al gemerkt dat het schrijven van een goede webtekst zo simpel nog niet is en dat er heel wat bij komt kijken. Als je dit zelf niet meer hoeft te doen, houd je zeeën van tijd over (die jij kunt stoppen in de core business van je bedrijf, dus waar je goed in bent). Je weet wat ze zeggen: tijd is geld!

7. Uniformiteit en continuïteit

Wanneer jouw gehele website is geschreven en/of geredigeerd door een professionele tekstschrijver, zorgt dat voor uniformiteit online én professionaliteit. Een tekstschrijver let er bijvoorbeeld niet alleen op dat de teksten foutloos zijn, maar ook of bijvoorbeeld de aanspreekvorm (u/jij) overal hetzelfde is.

Daarnaast kun je erop rekenen dat wanneer je het bloggen 2-wekelijks uitbesteedt aan een expert, dit ook daadwerkelijk elke 2 weken gebeurt en niet per ongeluk een paar weken zomaar even niet, doordat het erbij inschiet. En voor bedrijven is het echt aan te bevelen een blog bij te houden.